wtorek, 7 kwietnia 2015

Przepis na ciasteczka.......

 Muszę się wytłumaczyć dlaczego zniknęłam z blogosfery. Otóż moje drogie koleżanki czasu nie da się naciągnąć. Miałam niezły dylemat czy rzucić się w wir świątecznych przygotowań, czy zasiąść przed laptopem. Moim skromnym zdaniem wybór był prosty, dlatego mogłam przygotować jajeczka i kartki i jeszcze musiałam znaleźć czas dla mojej Kasi, piszemy biznes plan. Mój organizm też dołożył swoje trzy grosze i powiedział dość, więc trzeba było troszeczkę zwolnić. I tak jakoś ten marzec przeleciał. Trochę czasu też zajęło mi skomponowanie przepisu na ciasteczka z produktów ekologicznych i tym przepisem chcę się z wami podzielić. Kupuję produkty w tej firmie, a z okazji 10 lecia postanowili zorganizować mały pokaz co można zrobić z ich produktów i tak powstał przepis ma ciasteczka owsiane. Upiekłam ich całe mnóstwo i można było je spróbować w Katowicach na Targach "Bliżej zdrowia bliżej natury"

Dodatkowo jeszcze mój przepis znalazł się na blogu  http://ekorewolucja.siteor.pl/pyszne-ciastka-z-maki-kokosowej



 Mąka kokosowa nie zawiera glutenu i jest bardzo chłonna, dlatego używamy jej mniej. Jest również bogata w błonnik  jest też dobrym źródłem białka, ma mało węglowodanów. Jest naturalnie słodka, więc do pieczenia używamy jej mniej niż tradycyjnej mąki. Posiada same superlatywy, a ciasteczka są naprawdę przepyszne. Można dodać orzechy, rodzynki czy inne owoce. Dodając płatki owsiane mamy zdrową i pożywną przekąskę. Do moich ciasteczek dodałam suszoną żurawinę i rodzynki. Zachęcam do wypróbowania, przepis jest bardzo prosty, naprawdę warto spróbować:)

Składniki:
200 gr masła
3/4 szklanki cukru kokosowego
cukier wanilinowy
2,5 szklanki płatków owsianych błyskawicznych.
1 szklanka mąki kokosowej
2 jajka
0,5 szklanki żurawiny lub innych bakalii
3 łyżki wiórków kokosowych
szczypta soli
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
Masło z cukrem i jajkami dobrze utrzeć. Dodać mąkę kokosową, sodę i cukier wanilinowy wymieszać, następnie wsypać płatki owsiane. Całość wyrobić ręką na jednolita masę na końcu wsypać bakalie. Formować małe ciasteczka, układać na blaszce wyłożonej folią pergaminową. Piec w nagrzanym piekarniku 180 C 17 minut. Po wyjęciu z piekarnika ciastka przykryć i pozostawić do całkowitego wystudzenia. Przełożyć do szczelnego pojemnika. Z tego przepisu wychodzi około 40 ciasteczek.
Smacznego:)

Pięknie dziękuję za życzenia świąteczne i przemiłe komentarze, ja ze swojej strony postaram się odwiedzić każdą z was zostawiając ślad w postaci komentarza i mam nadzieję, że wszystko wróci do normy. Tymczasem się żegnam i do miłego:)
Pozdrawiam serdecznie Monika:)


 " Cokolwiek potrafisz lub myślisz, że potrafisz, rozpocznij to. Odwaga ma w sobie potęgę i magię."
Johann Wolfgang Goethe

23 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasteczka owsiane! Twoje są jeszcze zdrowsze od tych, które robię :) zapewne jak tylko minie świąteczne przejedzenie wypróbuję Twój przepis :)

    Czasem trzeba odpocząć Moniko! :) pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nie dość, że dobre i zdrowe to jeszcze sycące idealne na drugie śniadanie:) pozdrawiam

      Usuń
  2. Mniam ale smkowicie wyglądają, chba sie skuszę. Dziekuje za przepis i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skuś się Aniu, a na pewno nie pożałujesz i będziesz do nich wracać:) pozdrawiam

      Usuń
  3. Moniko pomysł bomba ....ale mam pytanko co z cukrem kokosowym? To cukier o smaku kokosa czy np mogę zastąpić ten cukier ,, cukrem dietetycznym " ?....na co piszesz biznes plan.....a doczytałam ze Ty ze Śląska polecam wybrać się na lody od producenta z mojej miejscowości nazywają się Wanda ....lody robione na autentycznych prawdziwych smakach uczyli się we Włoszech.....a że tak posmakowały to transport idzie ich do galerii handlowych. ...jakbyś widziała polecam.....u mnie z firmy idzie glukoza do lodów i dlatego wiem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusiu, cukier kokosowy możesz spokojnie zastąpić cukrem dietetycznym. Biznes plan piszemy dla mojej córki Kasi chce otworzyć sklep internetowy i otrzymać dotację z UP. Lodów bardzo chętnie skosztuje jak tylko na nie trafię, dziękuję za wiadomość będę wypatrywała tej firmy:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  4. Ciasteczka wyglądają bardzo, bardzo smakowicie.
    Wytchnienie jest potrzebne każdemu, a najważniejsze, że nie zniknęłaś na stałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wyglądają tak też smakują, nie mam zamiaru znikać całkowicie. Czasem mam po prostu zbyt dużo zajęć i muszę wybrać te ważne i ważniejsze:) pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie ciasteczka, świetny przepis!
    Czasem trudno pogodzić wszystko, szczególnie w okresie przedświątecznym. Ja też mam sporo zaległości w blogosferze, pomalutku próbuję je nadrobić.
    Przesyłam poświąteczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka owsiane to my kochamy, ale jeszcze nie połączyłam ich z mąką kokosowa, ale owsianą juz tak:)
    Ciesze sie MOniczko że jesteś:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka kokosowa jest świetna i daje zupełnie inny smak tym ciasteczkom:) pozdrawiam

      Usuń
  7. uwielbiam ciasteczka owsiane:) na pewno wypróbuje przepis bo wyglądają pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają smakowicie!!! gratuluję uznania na szerszym polu.....Wracaj do nas zdrowa i silna, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze takich nie jadłam, a z pewnością są pyszne.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne ciasteczka, wyglądają bardzo apetycznie, muszę takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak smakują, bardzo apetycznie:) pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  11. Używamy tradycyjnych produktów w kuchni, bo tak się już utarło, a tymczasem bardziej egzotyczne składniki wychodzą nam lepiej na zdrowie. Zawsze dowiaduję się czegoś nowego z Internetu. Mąka kokosowa - kto by pomyślał...

    OdpowiedzUsuń

Ci, którzy wnoszą w życie innych ludzi promień słońca to ludzie, którzy nie potrafią zatrzymać go dla siebie. Dziękuję za ten promień:)